مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی فیلم جواهرات تراش نخورده

معرفی فیلم جواهرات تراش نخورده

Uncut Gems

جواهرات تراش نخورده (۲۰۱۹)

نویسنده: رونالد برانستیین، جاش صفدی، بنی صفدی| 

کارگردان: بنی صفدی، جاش صفدی

بازیگران: آدام سندلر، کوین گارنت، ایدیا منزل، کیت استنفیلد

میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: ۹۰ از ۱۰۰| 

درصد رضایت منتقدین جهانی در راتن تومیتوز: ۹۲


جملات خاص و زیبا از نویسنده معروف: نیچه مطلب مرتبط جملات خاص و زیبا از نویسنده معروف: نیچه

جواهر فروش مقروضی که بدهی هایش همینطور سر به فلک می کشد و طلبکاران عصبانی اش بیشتر به او فشار می آورند تصمیم می گرد همه ی داروندار خود را به خطر انداخته تا بقای خودش را تضمین کند.


ماجرای جواهرات تراش نخورده روایت همین ریسک بزرگ می باشد....

اولین وجه مشخصه ی فیلم قطعا درخشش آدام سندلر می باشد بازیگری که اکثرا در نقش های کمدی شناخته می شود اما با این درام پرتنش وجوه دیگری از خودش را نشان میدهد.اما این فیلم واقعا جواهر تراش نخورده ی برادران سفدی می باشد فیلمی که همه ی اجزایش در مقابل هم قرار میگرد از کارکتر محوری پس زننده اش تا دوربین متزلزل و روابط کثیفی که به تصویر میکشد.همه ی عناصر فیلم انگار ناسازند اما سفدی ها با مجموعه ای از کلیشه های منفی دو ساعت نفس گیر ساخته اند.سیری که ما تماشا می کنیم سیر سقوط جواهرفروش فیلم می باشد که در این دوساعت سعی میکند ما را نیز با خودش پایین بکشد در صورتی که ما هم نمی خواهیم با او همراه شویم ما هم از او متنفر می شویم و هیچ وقت دیگر نمی خواهیم او را ببینیم اما این فیلم را تا انتهای آن می بینیم.


سکوی پرتاب آدام سندلر

جواهرات تراش نخورده فیلم دیوانه واری از سازندگان فیلم اوقات خوش می باشد که یک پله سطح فیلم سازی برادران سفدی را ارتقا می دهد.این فیلم البته نقطه ی اوج آدام سندلر هم است همانطور که منتقدان گفتند بهترین نقش آفرینی دراماتیک عمرش را ارائه می دهد و همه ی این اوج گیری ها حاصل سقط یک آدم نفرت انگیز در فیلم می باشد...


نادیده گرفته شدن فیلم

آدام سندلر که در سال گذشته بعد از واکین فینیکس، بیشترین تعداد جایزه را در جشنواره‌های مختلف سینمایی کسب کرده بود به‌طرز باورنکردنی‌ایی در بین نامزد‌های اسکار قرار نگرفت؛ و نکته‌ی بسیار عجیب‌تر، عدم حضور فیلم در بین نامزدهای بهترین فیلم سال بود. آدام سندلر تا قبل از اکران این فیلم، در چند فیلم ایفای نقش کرده بود که در بیشتر آن‌ها یک نمایش متوسط رو به ضعیف از خود نشان داد و همین باعث شد که مخاطبان سینما خیلی از این فیلم انتظار زیادی نداشته باشند ولی یک بار دیگر آدام سندلر نشان داد که چه بازیگر توانایی است و بازی عالی او تحسین تمام منتقدین را به همراه داشت.

 برای توصیف نقاط عطف فیلمنامه هم می‌توانیم بگوییم، نقاط عطف تنها محدود می‌شوند به چند فرصت تنفس، برای کاراکتری که انگار در یک Game‌ پیش می‌رود و هی شکست می‌خورد.(طبیعیست این شکل از روایت، توجه اسکار را به خود جلب نکند).


Uncut Gems

نگاهی به نظرات منتقدان

جاشوا راث کاف-تایم اوت

این فیلم سینمایی جذاب، با عشق، اهمیت، شور و شوق و البته مهم‌تر از همه ریسک فوق‌العاده زیاد ساخته شده است. شما حتی با فکر کردن به اینکه آن‌ها تازه کار خود را آغاز کرده‌اند، دلهره زیادی را حس خواهید کرد.

جاش لوئیس-فیلم استیج

شخصیت هاوارد به‌شدت بر واقعیت غلبه می‌کند؛ آن هم تا جایی که وقتی درنهایت واقعیت به او ضربه می‌زند، فوق‌العاده دردناک و تکان دهنده است.

پیتر تراورس-رولینگ استون

رای دهندگان اسکار وانمود می‌کنند که نمی‌بینند سندلر چه دلقکی است؛ دلقکی که می‌تواند با اراده آهنین خود، با بهترین بازیگرانی که در این ژانر وجود دارند پا به پا پیش برود و مقابل آن‌ها قرار بگیرد.

پیتر دبروژ-ورایتی

فیلم Uncut Gems این حس را به مخاطب می‌دهد که به مدت بیش از ۲ ساعت، درون ذهن یک فرد دیوانه و مجنون گیر افتاده باشی؛ آن هم ذهنی که مدام در حال چرخیدن است. البته که این موقعیت بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.

تاد مک کارتی-هالیوودریپورتر

برادران سفدی و همچنین بازیگران این فیلم، آنقدر در این اثر عمیق شدند که فیلم را رسما تبدیل به یک انسان واقعی کردند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده