بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایا و معایب سایت‌های IMDB، راتن تومیتوز و متاکریتیک برای نمره دهی به فیلم

مزایا و معایب سایت‌های IMDB، راتن تومیتوز و متاکریتیک برای نمره دهی به فیلم

با وجود سایت های رتبه بندی های آنلاین فیلم ها ، فهمیدن اینکه آیا یک فیلم ارزش دیدن دارد یا نه ، بیش از هر زمان دیگری آسان شده است. یک جستجوی سریع در گوگل، وب سایت های زیادی را به نمایش می گذارد که نظرات خود را درباره جدیدترین فیلم ها ارائه می دهند.سه مورد از این سایت ها ی نمره دهی به فیلم ها IMDb ، Rotten Tomatoes و Metacritic هستند. اما این سایت ها چه تفاوتی با هم دارند؟ برای اطلاعات در مورد فیلم ها باید به کدام سایت اعتماد کنید؟ در این مقاله همه چیزهایی که باید بدانید آمده است.

نمرات فیلم جوکر

سایت IMDB

پایگاه اینترنتی فیلم های اینترنتی (IMDb) مجموعه ای عظیم از فیلم ها ، برنامه های تلویزیونی و بازی های ویدئویی می باشد. کاربرد اصلی آن یافتن اطلاعات دقیق درباره هر بازیگر ، تهیه کننده یا محتوای رسانه ای است. وقتی فیلم را در سایت IMDB بالا می آورید ، خلاصه داستان ، تریلرها ، عکس ها ، لیست بازیگران ، چیزهای بی اهمیت و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد. آنچه IMDb را بسیار مفید می کند ، ارجاع متقابل آن است. با باز کردن صفحه برای یک بازیگر ، شناخته شده ترین نقش های او را خواهید دید.با یک حساب در سایت IMDb به صورت رایگان ، می توانید یک لیست تماشا از فیلم هایی که می خواهید ببینید ایجاد کنید. IMDb علاوه بر مشارکت در مقیاس رتبه دهی امتیاز با سایر کاربران ، بسیاری از ویژگی های مفید دیگر را نیز در اختیار شما قرار می دهد که در صورت تمایل به شما ارائه می شود.


مزایای IMDb

برخلاف دو سایت دیگر ، نظرات IMDb فقط از طرف کاربران است. فقط یک دقیقه طول می کشد تا در IMDb ثبت نام کنید و نظر خود را ثبت کنید ، بنابراین مانع کمی برای ورود به سایت و ثبت نظر وجود دارد.بنابراین ، بزرگترین نقطه قوت IMDb این است که نمرات آن به شما ایده خوبی از نظر مخاطبان عادی در مورد آن فیلم می دهد و منتقدان حرفه ای هیچ تاثیری بر نمرات IMDb ندارند.سایتIMDB دارای یک سیستم میانگین وزنی برای جلوگیری از تقلب کاربران در امتیاز است ، اما این سرویس دقیقاً نحوه عملکرد این روش را مشخص نمی کند.


ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

معایب IMDb

بزرگترین مشکل IMDb این است که مانند سایر پلتفرم ها ، اکثر مردم فقط در صورتی که فیلم را دوست دارند یا از فیلم متنفرند آن را نقد می کنند. بنابراین ، این مشکل امتیازات را به نفع طرفداران یا نفرت خواهان فیلم تغییر می دهد.افرادی که می خواهند خوب بودن فیلم را تثبیت کنند ، احتمالاً به فیلم 10 نمره می دهند ، در حالی که کسانی که آن را دوست نداشتند ، یک امتیاز خواهند داد. این بدان معناست که شما باید مشتی نظرات را بخوانید تا تصویر کاملی از کیفیت فیلم دریافت کنید.

نمرات راتن تومیتوز

سایت Rotten Tomatoes

Rotten Tomatoes یک منبع معتبر برای نقد و بررسی فیلم ها از منتقدان است. هر فیلمی از \"دماسنج\" (Tomatometer)برای نمره دهی کیفیت فیلم استفاده می کند. اگر منتقد فیلم را دوست داشته باشد ، با بررسی آنها یک گوجه فرنگی قرمز ظاهر می شود. وقتی آنها آن را دوست ندارند ، به جای آن یک گوجه سبز رنگ می بینید. تا زمانی که بالای 60 درصد منتقدان فیلم را دوست داشته باشند،فیلم با گوجه فرنگی قرمز نمره کلی دریافت می کند. اگر کمتر از 60 درصد از منتقدان به فیلم امتیاز مثبت بدهند ، نمره گندیده با سبز رنگ دریافت می کند.


مزایای Rotten Tomatoes

Rotten Tomatoes این مزیت را دارد که نظرات خود را از منتقدان مورد اعتماد تهیه می کند. صفحه معیارهای Rotten Tomatoes توضیح می دهد که این سایت فقط از روزنامه ها ، پادکست ها و وب سایت های معتبر بررسی دریافت می کند. از نظر تئوری ، این بدان معناست که فقط نظرات معتبرترین منتقدان سینما بر بررسی Rotten Tomatoes تأثیر می گذارد.


معایب Rotten Tomatoes

بزرگترین مسئله در مورد Rotten Tomatoes این است که نظرات پیچیده را به نمره بله یا خیر تجزیه می کند. این فیلم به منتقدی که فکر می کرد فیلم مناسب است اما دارای ایراداتی (مثلاً امتیاز 59 درصد) است ، نمره مشابهی می دهد که معتقد بود فیلم زباله مطلق است (نمره صفر درصد).

نمرات بازی

سایت Metacritic

Metacritic بررسی و نقد فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ، به علاوه بازی های ویدئویی و آلبوم های موسیقی را جمع آوری می کند. این یکی از بهترین سایت ها برای گیمرها است ، اما می تواند به شما در مورد کیفیت فیلم ها نیز ایده خوبی بدهد. این سایت نظرات بسیاری از منابع را جمع آوری کرده و آنها را در یک \"متاسکور\" از 0 تا 100 جمع می کند. این یک رنگ و یک خط نشان دهنده کیفیت بر اساس نمره کلی ، با موارد زیر برای فیلم ها ، تلویزیون و آلبوم ها استفاده می شود:

100 نظرات در بهترین حالت ممکن(سبز)

61تا80 نظرات به طور کلی مطلوب (سبز)

40تا60 نظر مختلط یا متوسط (زرد)

20تا 39 نظرات به طور کلی نامطلوب (قرمز)

0 تا19 دوست نداشتن (قرمز)


مزایای Metacritic

متاکریتیک از مشکل راتن تومیتوز در امتیازدهی به هر نظر به عنوان \"خوب\" یا \"بد\" اجتناب می کند. بررسی های 50 درصدی با بقیه مخلوط می شود تا متاسکور ایجاد شود. بنابراین ، نمره ای که در Metacritic مشاهده می کنید به مقایسه میانگین نقد نزدیک است. علاوه بر این ، در میان این سه سایت ، Metacritic تنها سایت است که نظرات کامل کاربران را درست در کنار نظرات منتقدین نشان می دهد. این امر باعث می شود مقایسه نظرات عموم مردم در مقایسه با متخصصان آسان شود.


معایب Metacritic

بر خلاف Rotten Tomatoes ، به نظر می رسد Metacritic استانداردهای عمومی کمی دارد. اطلاعات دقیقی در مورد منبع مورد انتقاد منتقدان وجود ندارد. بنابراین ، نمره به طور بالقوه به اندازه Rotten Tomatoes وزن ندارد.


جمع بندی

سایت IMDB: برای دیدن نظر مخاطبان عام درباره یک فیلم عالی است. اگر برای شما مهم نیست که منتقدان چه می گویند و می خواهید ببینید نظر افرادی مانند شما درباره یک فیلم چیست ، باید از IMDb استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که طرفداران اغلب با 10 ستاره رأی را منحرف می کنند ، که ممکن است نمرات را تا حدودی افزایش دهد.

سایت Rotten Tomatoes: بهترین تصویر کلی را ارائه می دهد که آیا ارزش یک فیلم را در یک نگاه دارد. اگر فقط به نظرات منتقدان برجسته اعتماد دارید و فقط می خواهید بدانید که فیلم حداقل شایسته است ، باید از Rotten Tomatoes استفاده کنید

سایت Metacritic:این سایت متعادل ترین نمره کل را ارائه می دهد. اگر برای شما مهم نیست که نظرات منتقدان در نمره نهایی چه می شود و دیدن میانگین عمومی را ترجیح می دهید ، باید از Metacritic استفاده کنید. استانداردهای آن عمدتا ناشناخته است ، اما Metacritic مقایسه نظرات حرفه ای و کاربران را در کنار هم آسان می کند.

نویسنده:سید علی هاشمی
بلاگسازان / سینما تایم

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده